Kikapcsolódás alatt is fő az egészség

2014.10.13 21:14

Tegnap reggel futottam 5,6 km-t a tónál. Gyönyörű napsütésben, még egy kis mókussal is találkoztam, aki egy hatamas diót cipelt egyik fáról a másikra.

Futás után zuhany, gyors összepakolás (na, nem kellett sok minden, hisz mindösszesen egy éjszaka távollétről volt szó) millió ölelés, puszi, és szeretlek a gyerkőcnek, aztán a férjemmel kettesben elindultunk Egerszalókra. A Shiraz Hotelben foglaltunk szobát. Maga a szálloda kialakítása nagyon tetszett, jó volt a wellness részleg, jó volt a szoba, kedves a személyzet (a recis csaj, mondjuk egy kicsit furi volt, de nem vészes), egy szuper talpreflexológiai kezelésen is részt vettem. Számomra kettő dolog volt zavaró: az egyik, hogy a füstölő illatától émelyegni és szédülni kezdek, ez pedig erőteljesen jellemző a szállodai légkörre. A szobán kívül, szinte mindenhol használnak füstölőt, ami elég tömény volt nekem. A másik a kaja, kb. egy bevásárló központos ételudvar minőséggel volt egy szinten, szóval arra volt jó, hogy ne éhezzen az ember, többre nem. Sem a kínálat, sem a minőség, sem az ízek.

A vacsi utáni retro buli a hotelben viszont hatalmas volt. 90-es évek zenéi, egy nagyon jó fej Dj csajjal, szuperül éreztük magunkat. Megnyertünk a táncversenyt a férjemmel, és virtuálisan kaptunk egy Kiszel Tünde naptárat, és egy Balázs Pali cd-t. 🙂

Ma reggeli után kicsekkoltunk, és átgurultunk Demjénbe a gyógyfürdőbe.

A medence előtti zuhany ugyan hideg volt, de utána nagyon jól esett a meleg gyógyvíz a ragyogó napsütésben.  A fürdő után bementünk még Egerbe ebédelni a Zsálya Bisztróba, amit mindenkinek csak ajánlani tudok, ha arra jár.

Kedves kiszolgálás szuper környezetben, nagyon finom ételek.

Előételként szarvasgombás pisztrángot ettünk.

Főételnek pedig -ugye nem meglepő módon- csirkét választottam, ami sonkával volt megtöltve, köretnek pedig spárga volt mellé tálalva.

A hotelben a reggelinél megint csak azt vettem észre, hogy az emberek hajlamosak magukat túl enni egy svédasztal társaságában. Ilyenkor a legtöbb esetben már csak a szem kívánja az ételt, a gyomor egyáltalán nem, de vannak olyan emberek is, akik csak azért fordulnak 3x, mert ha egyszer már kifizették, akkor leeszik az árát, ami az egészség szempontjából nem túl jó megközelítés.

Úgy őszintén, ki az aki otthon a hétköznapokban több fogágos reggelit, vagy vacsorát eszik? A legtöbb emberre inkább a nem reggelizés jellemző, vagy az, hogy futtában bekapkod néhány falatot. Az ilyen wellnessezős dupla-tripla reggelik, vacsorák pedig igencsak megterhelik az emésztőrendszert, amitől a közérzetünk is rosszabb lesz.

Ez persze nem azt jelenti, hogy vonjuk meg magunktól a finom falatokat, csak a mennyiség helyett törekedjünk a minőségre. Ha a kikapcsolódás alatt is betartjuk a minőség alapelvét az étkezésekben, akkor nemcsak az egészségünk, közérzetünk fogja ezt meghálálni, hanem az alakunk is.