Kiszakadni a hétköznapokból vége

2014.08.21 20:05

Tegnap délelőtt még szerencsénk volt az időjárással, hol csepergett az eső, hol sütött a nap, de ilyen időben el tudtunk menni Mátraházáról Kisnánára, megnéztük a várat.

A vár közepén természetesen egyikünk sem hagyhatta ki a kalodát 🙂

Ezután még felmentünk az ország legmagasabb pontjára, ahol olyan köd volt, hogy az orrunkig sem láttunk el, és kb. olyan hideg, mint novemberben, így nem időztünk itt sokat, hanem húztunk vissza a szállodába wellnesselni.

Vacsora előtt a férjemtől ajándékba kaptam még egy órás masszázst, addig ő vigyázott a gyerkőcre. Hát.. mondanom sem kell, hogy ez úgy kellett nekem,  mint egy falat kenyér, hihetlen jól esett, a végére el is aludtam, csak arra lettem figyelmes, hogy a masszőr lány mondja, hogy egészségedre, én meg félálomban azt sem tudtam hirtelen hol vagyok.

Ha én lennék a miniszterelnök, akkor hetente egy alkalommal minden anyukának kötelezően elrendelnék egy órás lazító masszázst. Egy ilyen lazulás után, sok mindent más oldalról tud nézni az ember.

Tegnap vacsorára már volt a ‘fogamra való’ a menüsorban:

Sonkával töltött jércemellet ettem zöldség felfújttal, néhány csepp rózsaszirom mártással.

Ma reggel, mivel Mátraházán leszakadt az ég, így délelőtt elindultunk haza fele.

Még a szállodai szobában elkészítettem magamnak a tízóraim, proteines zabkását. Ezért is szeretem a zabpelyhet, mert bárhova magammal tudom vinni, csak egy kis forró víz kell hozzá.

Nem voltunk csak 2 és fél napot távol a hétköznapoktól, de lelkileg ez is nagy feltöltődést jelentett számomra. A gyerkőc ugyan kicsit nyűgös volt időnként az átvonuló frontok miatt, de jól éreztük magunkat, sokat nevettünk, a pincérek nagyon figyelmesek és kedvesek voltak velünk végig, és a reggelinél még laktózmentes szekció is volt az ételeknél, ahol találtam magamnak a kávémhoz rizstejet, egyszóval jó volt. A wellness részlegen meg vigyázzon magára mindeki aki oda megy, ne rohangáljon a medencék között 🙂

Kora délután már itthon voltunk. Hamar visszazökkentem, gyorsan kipakoltam, és nekiálltam főzni, hogy a család ne maradjon vacsora nélkül. Múlt hétvégén kaptunk egy csomó almát a nagyszülőktől, amiből néhány szem már megadta magát, és, hogy ne kerüljön a kukába az egész, gyorsan összedobtam még az almás pitének egy egészségesebb verzióját.

Receptért kattints ide:

Ha éppen diétázunk, akkor vegyük figyelembe, hogy a teljes kiőrlésű liszt, nem szénhidrát csökkentett termék, energia tartalma közel hasonló a fehér liszt energia tartalmával, -a különbséget és a mellette szóló érveket 3 bejegyzéssel ezelőtt már taglaltam-  azaz számoljuk bele a napi szénhidrát fogyasztásba. Ha figyelünk a vonalainkra, akkor az almás pitének ugyan érdemesebb ezt a változatát elkészíteni, de azért, mert ez teljes kiőrlésű lisztből készült, és cukor helyett édesítőt használunk, még ne gondoljuk azt, hogy akár az egész tepsivel megehetjük. Fogyasszunk belőle inkább a délelőtti órákban mértékkel, de ha ezt választjuk, akkor nem kell, hogy bűntudatunk legyen. 🙂