Divatos zabkása, melyiket válaszd?

2017.05.30 13:01

Szuper hétvégénk volt a Balatonon és az idő is igazán kellemes volt hozzá.

Szombaton délben Tihanyban ebédeltünk az Echo étteremben, ahol igazából a látványt fizettük meg, az ételt és kávét, amit kihoztak már kevésbé, a gyönyörű táj és a szuper jó társaság viszont kompenzált. 🙂

Délután átmentünk Balatonfüredre ahol egy 4 csillagos szállodában a Hotel Füredben szálltunk meg. Gyönyörű a szálloda, szép a wellness rész, és a fitness termet különösen jól felszereltnek találtuk Balatonra néző kilátással.

Vasárnap délben még átugrottunk Siófokra, ahol a Mala Garden étteremben ebédeltünk. Parmezános bundában sült csirkét ettem mézes-mustáros salátával. Igazán finom volt, ahogy a cukormentes epres házi limonádé és ebéd után a kókusztejes cappucino is, mindez nagyon kedves kiszolgálás kíséretében.

Kis Zé pedig szuper menő horgász lett a papáékkal a hétvégén, nagyon büszke vagyok rá. 🙂

Az elmúlt héten a zabkása téma többször is szembe jött velem. Múlthét szerdán egy cégnél táplálkozás és életmód konzultációkat tartottam, ahol egy 25-28 év körüli lány fogyási céllal keresett meg, kb. 10-15 kg-tól szeretne megszabadulni, 2 hete próbál odafigyelni az étkezéseire és hetente 2x elkezdett sportolni. Kértem írja le az előző napi étrendjét, amiben a reggeli egy instant bolti 1 adagos zabkása volt, amivel alapvetően nem is lett volna gond, ha éppen nincs tele cukorral.

A másik ahol hétvégén szembe jött velem a zabkása a szálloda volt (Hotel Füred), ahol örömmel tapasztaltam az étteremben, hogy odafigyelnek az egészségesebb étkezésre több alternatívát biztosítva a vendégek számára. A bőséges választék közül, az is tudod magának választani aki valamilyen ételintoleranciával küzd, aki szimplán odafigyel az egészségére, aki diétázik és az is, aki a hagyományos ételek mellett dönt. Volt külön natúr zabpehely, amit mindenki a saját ízlése szerint tudott elkészíteni és volt előre elkészített zabkása is. Az utóbbira kíváncsi voltam és megkóstoltam.

Ízre finom volt, bár azt azonnal érezni lehetett, hogy ez bizony tele van cukorral, tehát jobban jártam volna, ha saját magam készítem el natúr zabpehelyből, növényi tejjel, magvakkal és friss gyümölccsel a zabkásámat, ahogy itthon is szoktam.

Zabkása, de melyiket válaszd?

A zabkása egyre népszerűbb az egészséges táplálkozásban, amit a boltok polcain egyre nagyobb terjedelemben megjelenő 1 adagos instant zabkása termékek is mutatnak.

A zabpehely valóban kiváló választás lehet reggelire akár egy egészséges, vagy kimondottam testsúlycsökkentő étrendben is. Magas rosttartalmának köszönhetően lassítja a keményítők és szénhidrátok emésztését, ezáltal nem okoz hirtelen inzulin ingadozást. Segíti az emésztést, teltség érzetet okoz, így kevésbé fogsz nassolni ebéd előtt. 🙂

Azonban arra nagyon is érdemes odafigyelned, – főleg, ha bolti instant zabkását vásárolsz, –  hogy melyiket választod. Sok esetben a csomagolás fittséget, egészséget sugall, azonban ha megfordítod és elolvasod az összetevőket, már a második alapanyag a cukor lesz, ami sem az egészségnek, sem a testsúlycsökkentő étrendnek nem tesz jót, vagyis már rögtön a reggelinél keresztbe húztad a diétádat.

Ha az instant zabkása mellett döntesz, mindenképpen olvasd el az összetevőket és válaszd a cukormentes vagy hozzáadott cukor nélkül készült verziót. Van olyan zabkása, amelyikbe szárított gyümölcs darabok vannak, vagyis a gyümölcscukor miatt ez is tartalmaz némi cukrot, de hozzáadott cukrot nem.

Ilyen pl a BioTechUSA Oat&Whey zabkásája, ami hozzáadott cukrot nem tartalmaz, és steviával édesítették.

Egy másik megtévesztés lehet, amiből rögtön arra asszociálunk, hogy fitt és egészséges a „chiamagot tartalmaz” felirat a csomagoláson. Ez mind szép és jó, de ne gondoljuk azt, hogy azért mert adtak hozzá chiamagot, a cukrot kihagyták belőle. Ebben az esetben is mindig ellenőrízd a pontos összetevőket, és ha megtalálod benne a cukrot, akkor jobban jársz ha visszateszed oda, ahonnan elvetted.

Érdemes tehát vásárlásnál néhány percet rászánnod az összetevőkre, és átnézned a csomagolás hátoldát is.

Amiben segíthetek:

• életmód váltás
  • táplálkozás tanácsadás, étrend összeállítás
  • fogyás
  • babavárás alatti és szülés utáni alakformálás
  • erő és állóképesség fejlesztés